یک مطالعه اکتشافی در مورد تاثیر سکوت سازمانی در سازمانهای سلسله مراتبی
موضوع :
یک مطالعه اکتشافی در مورد تاثیر سکوت سازمانی در سازمانهای سلسله مراتبی: مورد پلیس ملی ترکیه
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده
از آنجا که جزء اصلی سازمان، کارکنان دارای اطلاعات، تجربه، دانش سازمانی، و ایده هایی که در مورد سازمانشان دارند، هستند، آنها با بسیاری از مشکلات در تمام مراحل کار خود روبرو می شوند .اگر چه از آنها انتظار می رود مشکلاتشان را گزارش دهند و یا راه حل ها و اطلاعاتی که دارند به اشتراک بگذارند، اما آنها گاهی اوقات سکوت را انتخاب می کنند .درک دیدگاه های کارکنان برای درک بهتر دلایل آنها در شیوههای نامطلوب رفتاری بسیار مهم است. این مطالعه به ارزیابی و تعیین این موضوع میپردازد که چه عواملی اثر منفی بر تصمیم گیری کارکنان دارد و تا چه حد دلایل داده شده به سکوت آنها منجر می شود.تحقیقات نشان می دهد که دلایل اداری و سازمانی موثرترین (مهمترین) دلایل سکوت کارکنان هستند. اعتماد اطمینان بخش مدیران اجرایی با تضمین فضاها برای مشارکت صوتی کارکنان و باز سازی پل ارتباطی بین مدیران و زیر دستان به افزایش عملکرد و بهره وری سازمان به عنوان یک نتیجه کمک خواهد کرد.
مقدمه :
کارکنان یک سازمان منبع اصلی عوامل بحرانی برای تغییر ، تولید، نوآوری و یاد گیری ، همچنین به عنوان موفقیت سازمانی و بهره وری هستند. اگرچه بسیاری از کارکنان دارای افکار حیاتی و ایده هایی در مورد سازمان هستند اما آنها سکوت را ترجیح می دهند. سازمانها در جهان سریعا متغیر امروز، به کارکنانی نیازمندند که به طور مداوم و آزادانه ایده ها، عقاید، دانش و تجربه های خود را به اشتراک بگذارند (لیو و همکاران، 2009).حتی اگر، یک کارمند به عنوان نمونه ای از وفاداری و تعهد در سازمان، هنگام سکوت به نظر برسد که شرایط درک کرده باشد، تحقیقات اخیر نشان می دهد که جو سکوت در سازمان باعث عدم توانایی برای دستیابی به منافع مورد انتظار از رضایت شغلی و وفاداری کارمندان می شود.(Aylsworth,2008).
Cakici (2008) معتقد است که ارزش کار بر روی موقعیت کارکنان که آگاه به مسائل هستند برای توسعه سازمان ضروری است، اما آنها تمایلی به اشتراک گذاری با مدیران ارشد ندارند. رویکرد مدیریتی مدرن، مقدار زیادی فرصت برای جریان اطلاعات و ارتباطات در قالب ارزیابی جلسات ، مکانیسم پیشنهاد و شکایات، جلسات رو در رو (مستقیم) و سیاست درهای باز در درون سازمان ارائه کرده است. اما داشتن کمی ترس از قبیل برچسپ خوردن به عنوان یک شاکی بالقوه، از دست دادن اعتماد واحترام همکاران، قرار گرفتن در معرض از دست دادن ارتباط با موسسه ، از دست دادن شغل یا گسترش ریسک، تبادل اطلاعات بین کارکنان و مدیران ارشد را محدود می کند، بنابراین کارکنان سکوت را انتخاب می کنند.