تحقیق تناسبات در معماری مسکونی ایران
موضوع :
تحقیق تناسبات در معماری مسکونی ایران
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
چکیده :
در این مقاله ابتدا با تعاریف، انواع و کاربردهای مقیاس آشنا می شویم. در ادامه عناصر و اصول کلاسیک معماری ایران را بررسی می کنیم. سپس پیرامون تناسبات طلایی و انسانی در معماری صحبت می کنیم و پیمون در ایران و کن در ژاپن را معرفی می کنیم همچنین با لوکوربوزیه و سبک کارش آشنا می شویم و در پایان گذری بر تاریخ معماری و شهرسازی ایران داریم
فهرست مطالب :
اصول کلاسیک معماری ایران.................... 10
شناخت معماری سنتی ایران.................... 22
مطالبی پیرامون تناسبات طلایی و انسانی در معماری 24
تناسب طلایی................................. 24
تناسبات در یونان........................... 25
تناسبات انسانی............................. 27
پیمون در ایران............................. 29
کن در ژاپن................................. 30
لوکوربوزیه................................. 31
گذری بر تاریخ شهرسازی و معماری معاصر ایران. 32
فصل سوم: متدها و روش های جمع آوری اطلاعات 38
متدها و روش های جمع آوری اطلاعات............ 39
فصل چهارم: نتیجه گیری................... 40
نتیجه گیری.............................. 41
منابع و مآخذ............................ 42
تحقیق بررسی روش و تأثیر آموزشی ناشنوایان در پیشرفت تحصیلی انها
قیمت:98000ریال
موضوع :
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مقدمه :
آموزش زبان به ناشنوایان مطمئناً یکی از بزرگترین تلاش های آموزشی است . زبان از مهمترین چیزهایی است که ما یاد می گیریم ، در عین حال خردسالان شنوا زبان را به شکل عملی وبدون آموزش فرا می گیرند . در این امر موقعیت برای کودک ناشنوا پیچیده تر است زیرا او نمی شنوند وزبانش به طور طبیعی رشد نمی کند . کودک ناشنوا به تعلیم وتربیت ی خاص نیاز دارد .ما باید چشمهایش را جانشین گوشهایش بکنیم ومتاسفانه چشم به اندازه گوش در فراگیری زبان موثر نیست . همچنین باید نقش والدین را در آموزش فرزندانشان دوباره سازماندهی کنیم . همۀ والدین معلم هستند وهمۀ بچه ها از والدین خود چیزهایی یاد می گیرند ولی والدین یک کودک ناشنوا دریاری کودک شان برای فراگیری زبان نقش بسیار ویژه ای دارند همان طور که خانم اسپنسرترسیی ، بنیان گذار کلینیک جان ترسی ، متذکر می شود : «یک کودک ناشنوا به کسی نیاز دارد که با او صحبت کند ، به چیزی نیاز دارد که درباره اش صحبت کند وبه رغبتی برای صحبت کردن نیاز دارد» موجه ترین کسانی که می توانند به رشد زبان کودک کمک کنند والدین هستند زیرا آنها بیشتر از هر کس دیگری به فرزندشان علاقمندند وبیش از هر کس دیگری در دسترس کودک قرار دارند .
فهرست مطالب :
فصل اول : طرح تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت مسئله
اهداف تحقیق
فرضیه
محدودیتها
تعریف اصطلاحات و مفاهیم خاص
فصل دوم : بررسی ادبیات تحقیق
تاریخچه
سابقه تعلیم و تربیت ناشنوایان در ایران
سابقه تاریخی تعلیم و تربیت ناشنوایان
تعریفی بر ناشنوایی
علل ناشنوایی
طرق های سنجش شنوایی
انواع ناشنوایی
روش های آموزش زبان به ناشنوایان
چند نکته در مورد لب خوانی
شیوع ناشنوایی
مشاوره با والدین کودکان ناشنوا
فصل سوم : روش پژوهش
جامعه و نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری روش گردآوری داده ها
فصل چهارم : یافته های پژوهش
فصل پنجم : بحث و تفسیر
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادها
پرسشنامه
فهرست منابع
ضمائم
بررسی روشهای تحلیلی وتجربی ضربه عرضی برروی صفحات کامپوزیتی
قیمت:80000ریال
موضوع :
بررسی روشهای تحلیلی وتجربی ضربه عرضی برروی صفحات کامپوزیتی
جهت اخذ درجه کارشناسی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مقدمه :
ماده کامپوزیت لایهای، شامل لایههایی از حداقل دو ماده متفاوت است که توسط باندهایی به هم متصل شدهاند. نتیجه روی هم قرار گرفتن لایهها به منظور ترکیب بهترین خواص تک تک آنها برای ایجاد ماده جدیدی است یا موارد استفاده بیشتر. خواصی که توسط روی هم چیدن لایهها تقویت میشوند عبارتند از: استحکام ـ سفتی وزن کم، مقاومت در برابر ضربه و غیره. لایهها میتوانند غیر ایزوتروپ باشند. و نیز لایهها را میتوان به نحوی انتخاب نمود که سفتی و مقاومت موردنیاز در طراحی یک سازه حاصل شود.
ماده کامپوزیت تقویت شده با الیافی (Fiber-reinforcel composit ) material)) که مختصراً (FRCM) نامیده میشود، شامل الیافهایی در یک ماتریس میباشد.اگر الیافها در یک راستای خاص قرار گیرند، ماده غیر ایزوتروپ خواهد بود، یک ورق کامپوزیت لایهای شامل لایههایی از FRCM است که در هر لایه، الیافها در راستایی متفاوت از راستای الیافها در سایر لایهها چیده شدهاند. این نوع کامپوزیتهای لایهای میتوانند به نحوی طراحی شوند تا از نسبتهای مقاومت به وزن و سختی به وزن بالایی برخوردار باشند. و نیز طراحی میتواند به گونهای باشد که ورق لایهای دارای جهات برتری از مقاومت و سختی تقویت شده باشد. و به این دلایل FRCM، جایگزین مناسبی است به جای مواد سفتی نظیر انواع فلزات در خیلی از کاربردها مانند صنایع هوایی ،خودروسازی و تجهیزات ورزشی.
فهرست مطالب:
پیش گفتار
مقدمه
2-1 کارهای انجام شده در این پروژه
تئوریهای صفحه
1-2 تئوری تغییر شکل برشی مرتبۀ اول(FSDT)
2-2 تئوری کلاسیک صفحه(CPT)
3-2 ارائه یک تئوری جدید
4-2 بررسی ضربه در چهار چوب تئوری ورق ارائه شده
دربخش3 -2
5-2 تئوری صفحۀ مرتبۀ بالاترHOPT
6-2 انتشارامواج هارمونیک
7-2 ارتعاشات آزاد صفحه
مدلهای ضربه
1-3 مدل جرم-فن
2-3 مدل بالانس –انرژی
3-3 واکنش تیر برنولی دربرابرضربه
4-3 ضربه روی صفحه باتکیه گاه ساده براساس تئوری
کلاسیک صفحه
5-3 ضربه روی صفحه با تکیه گاه ساده براساس تئوری تغییر
شکل برشی مرتبۀ اول
6-3 جواب تقریبی برای ضربه باامواج کنترل شده
7-3 تئوری پوسته
8-3 اندازه گیری
خسارت ضربه با سرعت کم (DAMGE)
1-4 تستهای ضربه
2-4 انواع مدل در ضربه با تغییر شکل دائمی باسرعت کم
3-4 روشهای تجربی برای تخمین خسارت
نتیجه گیری
تحقیق بررسی عملکرد مدیران
موضوع :
تحقیق بررسی عملکرد مدیران (تحصیلکرده و غیر تحصیلکرده)
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
با اینکه امروزه مدیریت در دنیای پیچیده و متحول جایگاه اساسی خود را پس از فراز و نشیب های بسیار پیدا کرده است، به نظر میرسد در کشور ما بیان فوق مصداق کامل عینی پیدا نکرده است . مدیریت آموزشی نیز از این امر مستثنی نبوده و هنوز جایگاه واقعی خود را در مفهوم علمی خود باز نیافته است. هنوز هم در موارد بسیاری ،مدیران فعلی آموزشی در نهایت مدیران آموزشی به معنی مجری قوانین و مقررات جاری هستند نه «رهبر آموزشی» و لازمه این کار توجه به مدیریت آموزشی و بها دادن به آن در مفهوم علمی آن است.از میان انواع مدیریت آموزشی، مدیریت آموزشی در سطح مدارس یکی از با اهمیت ترین و حساس ترین وظایف محسوب میگردد. آموزش در مدرسه انجام می گیرد و کیفیت آموزش و نتایج آن نیز به مدرسه بستگی دارد. لذا نظام آموزشی باید از مدیران توانا، کار آمد و کار آزموده در سطح مدارس برخوردار باشد تا بتواند وظایف خطیر خود را به نحو موثر به انجام برساند، و این امر مستلزم آن است که نظام آموزشی از یک در جهت پرورش و جذب مدیران ماهر و تحصیل کرده گام بردار و از طرف دیگر سیستم انتخاب و انتصاب مدیران آموزشی را طوری طراحی نماید که از طریق مدیران شایسته و کاردان و تحصیل کرده به سمت های مدیریت آموزشی انتخاب کردند.
فهرست مطالب :
فصل اول
مقدمه
تعریف موضوع
اهمیت موضوع
اهداف تحقیق
فرضیات تحقیق
قلمرو تحقیق
تعاریف اصطلات
فصل دوم
پیشینه و ادبیات تحقیق
فصل سوم
سیر تحول مدیریت
نظریه کلاسیک مدیریت
نظریه مدیریت علمی
نظریه مدیریت اداری
نظریه بوروکراسی
مزایا و محدودیتهای عمده تئوری کلاسیک مدیریت
مکتب روابط انسانی
تئوری علم مدیریت
نگرش سیستمی
مدیریت اقتضائی
تاثیر تئوریهای مدیریت بر مدیریت آموزشی
تعاریف مدیریت
ویژگیهای منحصر به فرد مدیریت
مهارت مورد نیاز مدیران
عوامل موثر در موفقیت مدیران
ارزشیابی اثر بخشی و کارآمدی مدیران
عوامل موثر در اثر بخشی سازمان
وظایف مدیران
برنامه ریزی
انواع برنامه ریزی
مراحل عمده برنامه ریزی
برنامه ریزی موثر
سازماندهی-تامین بکارگیری نیروی انسانی
نظارت و کنترل
هدایت و رهبری
سلسله مراتب نیازها
انگیزش و رفتار
بهداشت روانی
تئوری x و y
نظریه گروهای انسانی
مطالعات در مورد نظریه رهبری
سیستم مدیریت لیکرت
رهبری اقتضایی
رهبری موفق
همگانی و رهبری
رهبری مبتنی بر عشق و محبت
مدیریت مشارکتی
شرایط لازم برای اثر بخش بودن مشارکت
مزایای مشارکت
برنامه ریزی و اجرای تغییر
فرآیند ایجاد تغییر
خلاقیت و نوآوری
فرآیند خلاقیت
ویژگی افراد خلاق
موانع خلاقیت
استراتژی نوآوری
روابط انسانی
روابط انسانی در مدرسه
شاخص روابط انسانی مطلوب
عوامل موثر در ایجاد رضایت خاطر معلمان
فصل چهارم
روش تحقیق
جامعه آماری
ابزار جمع آوری اطلاعات
نحوه جمع آوری اطلاعات
روشهای آماری تحقیق
فصل پنجم
جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه یک
نمودار فرضیه 1
جدول شماره 2 فرضیه 1
جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه دو
نمودار فرضیه 2
جدول شماره 2 فرضیه 2
جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه سه
نمودار فرضیه 3
جدول شماره 2 فرضیه 3
جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه چهار
نمودار فرضیه 4
جدول شماره 2 فرضیه 4
جدول توزیع پاسخهای مربوط به فرضیه پنج
نمودار فرضیه 5
جدول شماره 2 فرضیه 5.
خلاصه تحقیق و نتیجه
پیشنهادات
محدودیتها و تنگناهای تحقیق
پیوستها
منابع و ماخذ
پرسشنامه
پاورپوینت نمودار تعادلی آهن وکربن (FE-C)
موضوع :
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
فهرست مطالب :
INTRODUCTION
نمودارتعادلی آهن- کربن(Fe-C)
ساختار بلوری وخواص آهن خالص
آلوتروپ های آهن
آهن آلفا
آهن گاما
آهن دلتا
مکانیزم آلیاژ شدن
تاثیر کربن براجزای آهن
فازهای حاصل ازاضافه کردن کربن
فازهای حاصل ازاضافه کردن کربن
دسته بندی فولادها براساس درصد کربن
دماهای بحرانی
ریز ساختارهای مختلف فولاد
فریت
آستنیت
سِمِنتیت
فریت – آستنیت – سمانتیت
لدبوریت
پرلیت
لدبوریت – پرلیت
بینیت
مارتنزیت