بازار یابی در بازارگانی پیشرفته
موضوع:
بازار یابی در بازارگانی پیشرفته
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مقدمه
وضع اقتصادی و اجتماعی ایران تشابهی با کشور های متحده امریکا ندارد و اکثر مطالب مندرج در کتابهای بازاریابی آنها در ایران بدون استفاده است.
اصول کلی بازاریابی امریکا در ایران قابل استفاده است ولی باید جرح و تعدیل گردد و با اوضاع و احوال ایران انطباق داده شود.
ترقیات , اکتشافات و اختراعات قرن بیستم به علت احتیاجات نظامی , بیشتر در رشته های فیزیک و مکانیک متمرکز شده و نصیب دیگر رشته ها از این پیشرفت کمتر بوده است.تجارت تنها رشته ای است که از این قاعده مستثناست و ترقی و تکامل آن را میتوان مدیون قرن بیستم دانست. بازرگانی که در مراحل اولیه زندگی بشر بوجود آمده بود, تا اوایل قرن بیستم کم و بیش به همان وضع ابتدایی باقی ماند و چیزی جز خرید و فروش کالا به قصد بردن سود نبود.
مشکل مهم بازرگانان فراهم آوردن سرمایه کافی و یافتن منبع خرید بود و چون تولید همیشه کمتر از احتیاجات جوامع میبود, رقابت در فروش نمی توانست اهمیتی داشته باشد.
ایجاد کارخانه های بزرگ در اروپا و آمریکا, بتدریج بر سطح تولید افزود به حدی که مهمترین مسئله برای بازرگانان یافتن خریدار جهت کالای ساخته شده گردید.
در دنیای امروز, تولید چشم انتظار فعالیتهای فروش است زیرا مسئله توانایی ساخت کالا بکلی منتفی شده است.درنتیجه,هماهنگ با پیشرفت صنایع پیشرفتهای شگرفی در بازرگانی پدید آمد و دانشگاه های انگلیس و آمریکا برای ارضای این نیاز جدید تجارت را جزو برنامه درسی خود قرار دادند و اکنون کمتر دانشگاهی در کشورهای مزبور یافت میشود که در این رشته فعالیتی نداشته باشد. تدریس تجارت که در اوایل امر از چند درس حسابداری اقتصاد و مالیه تجاوز نمی کرد بتدریج گسترش یافت و اینک اکثر دانشگاههای جهان مدیریت بازرگانی دارند.
بازاریابی مجموعه فعالیتهایی است که در نتیجه آن کالاها و خدمات مورد نیاز مردم در دسترس آنها قرار می گیرد.این فعالیتها از نقطه تولید شروع و در نقطه مصرف ختم میشود. به مفهوم علمی تر, در نتیجه فعالیتهای بازاریابی کالاها و خدمات در زمان و مکان مورد نیاز, به مقدار و به قیمت مناسب, در دسترس مردم قرارداده میشود.
بررسی بازار فولاد در جهان و ایران
قیمت:70000ریال
موضوع:
بررسی بازار فولاد در جهان و ایران
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
|
فصل اول : بازار جهانی فولاد |
1-2) تولید فولاد در جهان |
|
6 |
1-2-1) رشد تولید فولاد در مناطق مختلف جهان |
7 |
1-2-2) دلایل کاهش رشد تولید فولاد در کشورهای صنعتی |
8 |
1-3) رابطه تولید فولاد با میزان درآمد کشورها |
9 |
1-4) بزرگترین شرکت های تولیدکننده فولاد در جهان |
11 |
1-5) بررسی تکنولوژی های تولید فولاد |
12 |
1-6) ساختار بازار جهانی فولاد |
14 |
1-7) تجارت جهانی فولاد و محصولات فولادی |
14 |
1-7-1) صادرات و واردات جهانی |
16 |
1-7-2) تعرفه فولاد و محصولات فولادی در جهان |
17 |
1-8) قیمت گذاری و بورس |
19 |
1-9) قیمت فولاد و محصولات فولادی |
|
فصل دوم : بازار فولاد در ایران |
21 |
2-1) مقدمه |
21 |
2-2) تولید فولاد درایران |
23 |
2-2-1) تولید فولاد خام |
23 |
2-2-2)تولید محصولات فولادی |
25 |
2-3) ساختار بازار |
27 |
2-4)پیش بینی تولید فولاد در برنامه چهارم توسعه |
28 |
2-5) مصرف فولاد و محصولات فولادی در ایران |
30 |
2-6) صادرات و واردات فولاد و محصولات فولادی در ایران |
32 |
2-7) تعرفه فولاد و محصولات فولادی |
33 |
2-8) قیمت گذاری فولاد و محصولات فولادی |
39 |
2-9) عملکرد فولاد در بورس فلزات تهران |
40 |
3) خلاصه و جمع بندی |
43 |
3-1) توصیه های سیاستی |
45 |
منابع و ماخذ |
نقش و جایگاه منابع سرمایهداری در رشد و توسعه اقتصادی
قیمت:100000ریال
موضوع:
نقش و جایگاه منابع سرمایهداری در رشد و توسعه اقتصادی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مقدمه :
یکی از تحولاتی که از ابتدای شکلگیری علم اقتصاد مورد توجه اقتصاددانان بوده مسئله رشد و توسعه اقتصادی است. رشد و توسعه اقتصادی از جمله اهداف اصلی در سیاستگذاری و تصمیمگیری اقتصادی است شاید به همین جهت به یکی از مهمترین موضوعاتی بدل شده که ذهن اقتصاددانان را به خود معطوف داشته. باید توسعه را جریانی چند بعدی دانست که مستلزم تغییرات اساسی در ساخت اجتماعی، نهادهای ملی، طرز تلقی مردم، کاهش نابرابری، ریشه کن کردن فقر مطلق و نیز تسریع رشد اقتصادی است.در دنیای پیچیده و پر تلاطم کنونی، بسیاری از کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه، برای قرار گرفتن در مسیر توسعه و افزایش رشد اقتصادی، سرمایهگذاری در بخشهای مختلف اقتصادی را در اولویت قرار دادهاند. در حالی که تشکیل سرمایه به عنوان یکی از متغیرهای حیاتی رشد اقتصادی محسوب میشود. این کشورها از نظر مالی فقیرند اما دارای فرهنگ، شرایط اقتصادی، اجتماعی و ساخت سیاسی متفاوتی هستند و با مسائلی مواجهند از جمله بازارهای محدود، کمبود مهارتها، قدرت ضعیف چانه زنی امید کم به خوداتکایی مهم اقتصادی، مخصوصاً کمیابی منابع مالی. اینگونه از کشورها در یک رشته از هدفهای مشترک سهیماند این هدفها شامل : کاهش فقر و نابرابری و بیکاری، تأمین حداقل سطح آموزش و بهداشت. مسکن و غذا برای افراد متبوع کشور و نیز گسترش امکانات اقتصادی، اجتماعی و ایجاد همبستگی ملی میشود.
اهمیت بودجه برای دولتاهمیت بودجه برای دولت
موضوع:
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
مقدمه 1
دورنمای بودجه 1
بودجه اجرایی(قوه مجریه) 2
بودجه تخصیص یافته (یا تخصیص بودجه) 3
بودجه تخصیص نیافته (یا عدم تخصیص بودجه) 3
مدیریت و اجرای بودجه 4
اصلاحات بودجه ای 6
گزارشگری بودجه 7
چه وجوهی در بودجه دولت گنجانده می شود ؟ (تصویب می شود) 9
وجوه مستقل عمومی 10
وجوه مستقل درآمد اختصاصی 10
وجوه مستقل طرحهای عمرانی(سرمایه ای) 10
وجوه مستقل بازپرداخت دیون بلند مدت 11
وجوه مستقل وجوه سرمایه ای 11
وجوه مستقل امانی (سپرده) 12
اختلاف بین بودجه و GAAP (اصول پذیرفته شده حسابداری) 12
تفاوتها در مبنای حسابداری 12
تفاوتهای زمانبندی 13
تفاوتهای نظری و تفاوت در اجزا یا (موجودیتها یا عناصر) 13
کنترل بودجه ای 17
استاندارد حسابداری شماره 1 نحوه ارائه صورتهای مالی
موضوع:
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
هدف استاندارد
هدف این استاندارد تجویز مبنایی برای ارائه صورتهای مالی با مقاصد عمومی یک واحد تجاری به منظور حصول اطمینان از قابلیت مقایسه با صورتهای مالی دوره ها قبل آن واحد و با صورتهای مالی سایر واحد های تجاری می باشد