موضوع:
پاورپوینت گیربکسهای اتوماتیک پیشرفته
فایل پاورپوینت قابل ویرایش ppt
تاریخچه این سیستم:
این سیستم در ماشینهای تراش، کاربرد وسیعی داشت تا آنکه در سال ۱۹۵۸ طراحی هلندی نسل جدید سیستم انتقال قدرت را در خودروها استفاده کردند تا تعجب کارشناسان خودروی جهان را به سوی خود جلب کنند. آنها جعبهدندهای بدون دنده درست کرده بودند که نام آن را نیز Va riomatic نهاده بودند. نخستین خودروئی که از این جعبهدنده سود برد، داف ۳۰ بود که دارای موتور کمقدرت ۶۰۰ سیسی دو سیلندر هواخنک بود. در سال ۱۹۷۲ ولوو، شرکت داف را خریداری کرد و از همان سال، استفاده از این نوع جعبهدندهها را در دستور کار خود قرار داد .اما بهدلیل مشکل تسمه و پاره شدن این طرح با اقبال مواجه نبود و تا اواخر دههٔ ۹۰ این سیستم به خواب زمستانی فرو رفته بود. اما مهندسان با استفاده از تسمهٔ فلزی بر این مشکل فائق شدند. تا کنون سوبارو هوندا تمایل خود را به این سیستم نشان دادهاند و درسال ۲۰۰۰، آئودی خودروی موفق A۴ را با این سامانه وارد بازار کرد . در سال ۲۰۰۳ جهان تویوتا پریوس نیز از این جعبهدنده بهره میگیرد. جالب است موتور نیسان مورانو با قدرت ۲۴۵ اسب بخار از این سیستم انتقال قدرت بهره میگیرد. امروزه چندین خودروساز بزرگ از جمله جنرالموتورز، آئودی، هوندا و نیسان، در حال طراحی و توسعه CVTهای خود هستند.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید
مقاله موتورهای گازسوز (CNG)
قیمت:30000ریال
موضوع :
مقاله موتورهای گازسوز (CNG)
فایل word ( قابل ویرایش )
مقدمه :
گاز طبیعی اولین بار در سال 1776 توسط آلساندرووالتا کشف شد ،اما استفاده از این گاز به عنوان سوخت در خودرو ها به سالهای بعد از آن بر می گردد . ایتالیا به عنوان اولین کشور استفاده کننده از گاز طبیعی شناخته می شود . این اقدام در اولین سال 1910 صورت گرفت در حال حاضر این شرکت رتبه سوم را در جهان داراست . از سال 1930 استفاده از گاز طبیعی بطور چشمگیری گسترش یافت . از جمله کشور های پیشرو در این حوزه میتوان به کشور های فرانسه ،آمریکا ،آرژانتین ،برزیل و نیوزیلند اشاره نمود . در ایران اولین بار در سال 1356 طرح گاز سوز کردن خودرو بصورت آزمایشی در شهر شیراز با تبدیل 1200 دستگاه سواری به مرحله اجرا در آمد . مشابه این طرح در مشهد نیز در سال 1366 اجرا شد شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در سال 1371 ،تحقیقاتی را در زمینه گاز سوز کردن اتوبوسهای درون شهری آغاز نمود که در سال 1375 به بهره برداری رسید .
پاورپوینت استفاده ازگازطبیعی درخودرو CNG
موضوع :
پاورپوینت استفاده ازگازطبیعی درخودرو CNG
فایل پاورپوینت ppt قابل ویرایش
مقدمه :
گاز طبیعی اولین بار در سال 1776 توسط آلساندرووالتا کشف شد ،اما استفاده از این گاز به عنوان سوخت در خودرو ها به سالهای بعد از آن بر می گردد. ایتالیا به عنوان اولین کشور استفاده کننده از گاز طبیعی شناخته می شود. این اقدام در اولین سال 1910 صورت گرفت در حال حاضر این شرکت رتبه سوم را در جهان داراست. از سال 1930 استفاده از گاز طبیعی بطور چشمگیری گسترش یافت. از جمله کشور های پیشرو در این حوزه میتوان به کشور های فرانسه ،آمریکا ،آرژانتین ،برزیل و نیوزیلند اشاره نمود. در ایران اولین بار در سال 1356 طرح گاز سوز کردن خودرو بصورت آزمایشی در شهر شیراز با تبدیل 1200 دستگاه سواری به مرحله اجرا در آمد. مشابه این طرح در مشهد نیز در سال 1366 اجرا شد شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در سال 1371 ،تحقیقاتی را در زمینه گاز سوز کردن اتوبوسهای درون شهری آغاز نمود که در سال 1375 به بهره برداری رسید .
پاورپوینت سوخت و احتراق و سیستم سوخت رسانی خودرو
قیمت:50000ریال
موضوع :
پاورپوینت سوخت و احتراق و سیستم سوخت رسانی خودرو
( فایل پاورپوینت با فرمت ppt )
مقدمه
سوختن یعنی ترکیب یک ماده با اکسیژن و هر آنچه که در فرآیند سوختن گرما تولید کند سوخت نامیده می شود . موتور برای آنکه بتواند از این سوخت استفاده بکند ، به سیستمی نیاز دارد که این سوخت را برای احتراق اماده کند . به مجموعه قطعات و اجزایی که به منظور ذخیره ، انتقال و اماده کردن سوخت برای احتراق به کار می رود را سیستم سوخت رسانی گویند.
عملکرد صحیح این سیستم در کارکرد بهتر موتور و الودگی هوا نقش بسزایی دارد .
تاثیر آموزش مهارت حل مسئله بر ضریب کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فردوسی
موضوع:
تاثیر آموزش مهارت حل مسئله بر ضریب کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فردوسی
( فایل word قابل ویرایش )
چکـــیده
این مقاله بر اساس نتایج جالب و چالش انگیزی که اخیرا در دانشگاه فردوسی به پایان رسید تنظیم شده است. پژوهش مورد نظر بر اساس این پیش فرض استوار شد که کارآفرینی آموزش پذیر است . بنا براین از یک طرف به دلیل آزمون مجدد آموزش پذیر بودن کارآفرینی جزو تحقیقات بنیادی است و از طرف دیگر به علت شمول دانشجویان سال آخر و ارایه یک تجربه مستقیم و ناب در دانشگاه فردوسی، در زیر مجموعه پژوهشهای کاربردی قرار میگیرد. پژوهش به روش شبه آزمایشی با هدف تعیین اثر آموزش مهارت حل مسئله بر ضریب کارآفرینی دانشجویان سال آخر اجرا شد. فرضیه اصلی پژوهش، به بررسی اثر مقایسهای متغیر آزمایشی بر نمره ضریب کارآفرینی گروه آزمایش و گروه کنترل پرداخت . دادهها ، از پرسشنامه ضریب کارآفرینی که اعتبار و روایی َآن تایید شده بود به دست آمد. نمونه شامل 16 دانشجو در گروه آزمایشی و 16 دانشجو در گروه کنترل تعیین شد. افت تعداد 4 دانشجوی گروه آزمایش در ده جلسه کارگاه مهارت حل مسئله باعث کاهش تعداد آنها از 16 به 12 شد. 16 عضو هر گروه، از دانشجویان 4 طبقه دانشجویان رشتههای علوم انسانی، کشاورزی، مهندسی و علوم پایه به نسبت مساوی و با گمارش تصادفی (ساده) تعیین گردید. پرسشنامه ضریب کارآفرینی ، با فاصله 6 هفته به صورت پیش آزمون ـ پس آزمون به اجرا درآمد. نتایج تحلیل آماری، نشانهای از معنی داری تفاوت در نمرات پیش آزمون ـ پس آزمون گروهها و نمرات هر مرحله اجرای پرسشنامه در بین گروه آزمایش و گروه کنترل را نشان نداد. مقاله با ارایه تحلیلی از نتایج، عواملی چون اثر اجرای پیش آزمون، احتمال آگاهی دادن به دانشجویان گروه کنترل از سوی همکلاسی یا دوستان آنها در گروه آزمایش، اجرای کارگاه و مواردی چون را در آنچه به دست آمد مؤثر می داند.